Čína – Xi´An

Budíme sa do slnečného rána. Vlak prechádza členitou krajinou, striedajú sa mosty a tunely. Ranná toaleta vo vlaku nie je nič moc, ale aspoň tečie voda. Vo WC je neskutočný smrad. Do Xi‘Anu prichádzame okolo pol jedenástej doobeda.

V hoteli nás čakajú raňajky (poriadne neskoré) a po nich sa ubytujeme. Po hodine oddychu (osprchovania) odchádzame na návštevu najväčšieho archeologického nálezu 20. storočia - Terakotovej armády. Najskôr navštívime výrobňu, kde vyrábajú vojakov od malých až po najväčších. Vedľa je predajňa, kde sa dajú kúpiť a taktiež výrobňa a predajňa krásnych ručne vyrábaných kobercov a nábytku. Potom sa už presúvame na nálezisko hlinenej armády, ktorú dal vyrobiť cisár dynastie Qin - Qin Shi Huangdi. Najvyšší bojovník meria až 1,8 m. Hovorí sa, že bojovníci boli vyrobení podľa skutočných ľudí, boli vybavení zbraňami a po vypálení pomaľovaní. Táto farba však postupne vybledla. Pohrebný pahorok cisára zatiaľ odkrytý nebol.
Po spoločnej obedo-večeri odchádzame na návštevu predstavenia klasických tancov dynastie Tang. Predstavenie je veľmi pekné, s typicky čínskou hudbou a pestrými odevmi.
Na druhý deň ráno odchádzame na prehliadku malej pagody Divokej husi postavenej v 8. storočí. Pôvodne mala 15 poschodí, ale vplyvom zemetrasenia jej ostalo len 13. Vystúpime na pagodu odkiaľ je pekný výhľad na mesto. V okolí veže sa nachádza viacero budov a malebná záhrada.
Odtiaľ sa presúvame na mestské hradby, ktoré majú dĺžku 13 km a sú vysoké 12 m. Prevezieme sa po nich malými autíčkami s prestávkami na fotenie. Nakoniec sa naši chlapi odfotia s pridelenou čínskou sprievodkyňou Juju (v každom meste sme museli mať aj čínskeho sprievodcu).
Nasleduje spoločný obed v moslimskej štvrti. Máme pripravené 4 veľké okrúhle stoly a každý má pred sebou malý sporáčik s malým hrnčekom s vývarom. V strede sú pripravené taniere so surovinami a môžeme variť. Každý si môže pripraviť polievku podľa svojej chuti. Je to veľmi zaujímavé, ochutnávame si polievky navzájom, každá je iná. Dá sa z nej najesť dosýta, pretože je hustá - okrem rezancov je v nej zelenina, plátky mäsa, vajíčko, neidentifikovateľné guľky, krabie tyčinky a prísady podľa chuti - našťastie žiadne živé tvory. Po zaujímavom obede nasleduje prehliadka netypického moslimského chrámu, ktorý dýcha históriou. Je to znova komplex starodávnych budov v čínskom štýle.
Počasie je dnes horúce ako v lete, predpovede sa neplnia, naďalej vyťahujeme tričká a kraťasy. Po prehliadke máme voľno asi 1,5 hod., čo už tradične využívame na kávu a nejaké nákupy. Posledný raz sadáme do xianského autobusu a odchádzame na vlakovú stanicu. Čaká nás posledný nočný presun vlakom do Pekingu. Lúčime sa so sprievodkyňou Juju, ktorá nás sprevádzala Xi‘Anom. Ráno o siedmej máme byť v Pekingu, kde sa zdržíme 3 dni.

Výroba hlinených vojakov

Pagoda Divokej husi

Pohľad z pagody na Xi'An

Mestské hradby

Pohľad z hradieb na stanicu

Xianská ulica

Čínske námestia majú hodne zelene

Akú varíš polievočku?

Moslimská štvrť

Hot Pot

Starobylý moslimský chrám

Čínska moslimka

Život na ulici

Anna Kustrová

Som žena-matka starajúca sa o dve deti, jedného manžela a jedného psa. Baví ma záhrada, lyžovanie, fotografovanie, brušné tance, rada spoznávam nové krajiny. Zoznam autorových rubrík:  PríhodyFotografiePrírodaSúkromnéNezaradené